یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
حجت الاسلام روح الله سعیدی فاضل رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه

حوزه / حجت الاسلام سعیدی فاضل گفت: وظیفه ای که امروز بر دوش طلاب المصطفی است با نگاه انقلاب اسلامی، عدم پذیرش ظلم، مقابله با تمدن مادی غرب فعالیت کنند صرفا یک طلبه در گوشه ای از حوزه علمیه نباشد بلکه به مقابله با مستکبران جهان بپردازد و رویکرد جدی نسبت به وحدت اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام روح الله سعیدی فاضل، رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان، امروز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه، در مراسم آیین اغاز سال تحصیلی این نهاد در جمع طلاب ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول گفت: با ولادت پیامبر اکرم (ص) نوید هدایت به بشریت داده شد و پیامبر اعظم (ص) با بعثت، هدایت عمومی مردم را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه هدف پیامبراکرم (ص) ساخت زیر بنای معنوی بشر به ویژه در بین مسلمانان و شیعیان است، اضافه کرد: برنامه عملی حضرت محمد (ص) در بعثت ایشان، با قرائت تلاوت آیات الهی دریچه ربوبیت را برای بشریت ایجادکنند، ایمان کامل به ذات اقدس الهی را نشان دهند زیرا آیات الهی ویژگی شان نشانگر خدای متعال است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی خراسان در ادامه به تبیین رسالت پیامبران پرداخت و گفت: همراه این آیات باشیم، نقش آفرین، تزکیه به معنای رشد دادن، تعالی بخشیدن به روح انسان، رفع نواقص، تعلیم و تربیت الهی و بازشدن درب های علم و حکمت انسان از ویژگی های رسالت پیامبران است.

وی با بیان اینکه حوزویان میراث دار انبیا هستند، افزود: حوزویان همانند پیامبران و اولیای الهی با مصیبت هایی که در مسیر رشد و پیشرفت جامعه اسلامی ایجاد شده است مبارزه کردند با وجود این مقاومت و مبارزه بوده است که این میراث علمی، امروز با آثار علمی متعدد از علمای شیعه بدست ما رسیده است.

حجت الاسلام سعیدی فاضل در ادامه به هدف جامعه المصطفی در تربیت طلاب اشاره کرد و ادامه داد: تقویت هویت فردی و همچنین هویت طلبگی تبیین اندیشه صحیح و همچنین تبیین نقش ویژه ای که طلاب المصطفی در هدایت مردم دارند از اهداف جامعه المصطفی است.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه طلاب تحصیل درست و صحیح است، اضافه کرد: طلاب موظف به آموزش صحیح به مردم جامعه هستند لذا باید خوب تحصیل کنند، در حوزه های مسائل فقهی و کلامی متخصص باشند.

وی ضمن تأکید به خوب درس خواندن، توجه طلاب به سنت های حوزوی اشاره کرد و افزود: فعالیت علمی طلاب باید منتج به تهذیب شود، جهانی فکر کنند و منطقه ای عمل کنند مخاطب طلاب جامعه المصطفی ۸ میلیارد جمعیت است وظیفه هدایت و توسعه دین اسلام بر عهده طلاب المصطفی است.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ای که امروز بر دوش طلاب المصطفی است با نگاه انقلاب اسلامی، عدم پذیرش ظلم، مقابله با تمدن مادی غرب فعالیت کنند صرفا یک طلبه در گوشه ای از حوزه علمیه نباشد بلکه به مقابله با مستکبران جهان بپردازد و رویکرد جدی نسبت به وحدت اسلامی داشته باشد.

وی در پایان افزود: تحصیل، تزکیه و تهذیب در آموزش باید ما را به تحول آموزشی در چشم انداز تمدن نوین اسلامی برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha